Stanovte si jasný cieľ

Keď som začínal s podnikaním ja, mal som úplne jasno v tom, čo budem robiť. Dnes som si všimol jednu vec. Internet všetko veľmi uľahčil. Podnikať, dnes môžete v podstate aj bez nejakého vysokého kapitálu, kúpy alebo prenájmu priestorov, za reklamu už dnes nemusíte platiť tak veľké peniaze, proste je to naozaj ľahšie. Ja som začínal v dobe, kedy internet už bol, no jednoznačne nešlo o tak prirodzenú vec, ako je tomu dnes.
Možno je to len môj dojem, no mám pocit, že práve skutočnosť, že podnikať môžete začať veľmi jednoducho, spôsobila to, že ľudia začínajú, no nevedia vlastne v čom.čierna postavička a nápisy.jpg
 
Jeden známy, si takto asi pred rokom, založil e-shop s kancelárskymi potrebami. Keď som si na jeho stránky klikol, absolútne som nerozumel tomu, čo vlastne predáva. Kancelárske potreby, fajn, no aké a pre koho. Napísal som mu, aby som sa ho opýtal, pre koho je jeho obchod vlastne určený. Nechápavo sa ma opýtal, či to nie je jedno?
Druhý známy, to poňal veľmi podobne. Otvoril si kaviareň, no ani sám nevedel, či je to bar, kaviareň, reštaurácia alebo bufet.  Viete ako obaja „podnikatelia“ dopadli? Do roka museli so svojim biznisom skončiť. Mali málo zákaziek, málo zákazníkov a tým pádom aj nízke tržby.
 
Ak vám teda môžem poradiť, poradil by som vám jednu veľmi dôležitú vec. Ak chcete podnikať a je úplne jedno v čom, majte dopredu jasno v tom, čo chcete robiť. Musíte si určiť svoju cieľovú skupinu. Naozaj to nefunguje tak, že oslovíte všetkých. Jediné čo dosiahnete takýmto prístupom, je to, že budete mať všetko a nič.žena s počítačom.jpg
 
Platí to ako pri internetových obchodoch, tak pri stavebný firmách aj pri reštauráciách. Ak si založíte eshop, tak sa snažte, aby tovar, ktorý predávate, bol jasne určený. Napríklad, ak predávate spoločenské šaty, tak nezakladajte kategóriu „pánske tenisky“. Nedáva to zmysel.
Pokiaľ by ste premýšľali nad kaviarňou, tak sa zamerajte na jednu vec. Môžete predávať extra lacnú alebo extra drahú no kvalitnú kávu. Ak chcete predávať jedlo, tak nezačínajte s kaviarňou a ak už jedlo začnete predávať, tak si na jedálny lístok nedávajte dvesto rôznych pokrmov. Sústreďte sa na jeden štýl. Napríklad na Taliansku alebo na Slovenskú kuchyňu.