Internetový podvod s názvom Samsung Slovakia

Sociálna sieť už okrem bežných príspevkov slúži aj ako reklamný priestor pre viacero spoločností. Informujú o svojich novinkách a v podstate ide o jeden z najefektívenejších nástrojov, ako zaujať čo najviac potenciálnych záujemcov, veď existuje dnes niekto, kto by sociálne siete nenavštevoval? Každopádne problém spočíva skôr v tom, že tento priestor dokážu zneužiť aj podvodníci k lákaniu na imaginárne súťaže či „informácie“ zneužívajúc pritom mená známych a overených predajcov či firiem.

spuštění

Tieto prípady pritom nie sú ojedinelé a mohlo sa o tom presvedčiť už aj viacero Slovákov. Najčastejšie sa vraví o podvodných súťažiach spojených s výzvou k určitým poplatkom, aby mal dotyčnú vyššiu šancu „vyhrať“. Pes je ale zakopaný v tom, že žiadna výhra v skutočnosti v hre nie je a tým pádom ani žiaden výherca, len zbytočné súťaženie o to, kto si svojou registráciou a poplatkami zvýši šancu na túto imaginárnu výhru, od ktorej však všetci zúčastnení pravdepodobne očakávajú, že je reálna.

Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva. V tomto prípade je víťazom podvodník, ktorý túto súťaž vytvoril a následne uverejnil na sociálnu sieť, na ktorej sa nachádza množstvo potenciálnych obetí tohto podvodu. Môžem byť ale konkrétnejší a informovať vás o čerstvom prípade, kedy slovenskí podvodníci zneužili meno a produkty kórejskej spoločnosti Samsung k falošnej reklame na súťaž o možnú výhru 4 kusov mobilných zariadení Galaxy Note 9. Kto by odolal, však?
Túto reklamu už ale odhalila Polícia Slovenskej Republiky a zaradila ju do zoznamu hoaxov, čiže nedôveryhodných zdrojov. Podvodníkov odhalil ich „geniálny“ názov „Samsung Slovakia“. Nič také, ako Samsung Slovakia totiž neexistuje.

selfiw

Áno, táto kórejská spoločnosť tu samozrejme má svoje pobočky, ale tie nájdeme pod obyčajným názvom Samsung. Práve oficiálna stránka tejto spoločnosti si všimla podozrivú reklamu s ešte podozrivejším názvom a jej autorov okamžite nahlásila polícii. Zatiaľ, čo oficiálna slovenská stránka Samsungu má cca 160 000 000 fanúšikov, stránka „Samsung Slovakia“ ich mala cca 1600 a už aj tieto čísla napovedajú, že niečo tu nebolo v poriadku.

Posted in Nezařazené